Pixelpenguin – hoe het zo is gekomen

Als we nou eens…

Jan en ik hebben een flink deel van ons werk gedaan in de branche die ‘buitensport’ heet. Zeker in de jaren 80 kwam de groei op gang van de moderne outdoor-industrie. Met een ongekende vlijt werden er dingen bedacht die werkelijk uniek waren. Zoals koepeltenten, ademende en waterdichte materialen, rugzakken zonder frame, bergschoenen die vanaf stap één lekker zaten. Er werden in hoog tempo nieuwe stoffen en materialen ontdekt en werden er toepassingen voor bedacht die in bijne elke sport tot een revilutie leidde. Kevlar, carbon, aluminium, ABS, titanium – er werd intensief mee geëxperimenteerd.

Inmiddels is de outdoor industrie wel wat tot rust gekomen. Merken als The North Face, Berghaus en Patagonia, LowePro en Gitzo zijn degelijke oude merken geworden waar de nieuwkomers met achting naar uitkijken. Terwijl die allemaal in een schuurtje begonnen zijn.

Op zoek naar de echte innovatie

Misschien dat het daardoor lijkt alsof innovatie niet meer echt bestaat. Maar gelukkig is dat niet zo. Er is nog heel wat te beleven, maar je moet wel goed zoeken. Met Pixelpenguin willen we ons toeleggen op het vinden van die kleine merken die mooie producten produceren. Wellicht niet direct voor de hele wereld maar slechts voor een kleine groep liefhebbers. En misschien ook wel voor de hele wereld maar nog te klein om opgemerkt te worden. En je merkt natuurlijk ook wel dat door internet de echt leuke dingetjes al snel afgeschoten worden. Het moet allemaal gelijk in grote aantallen. Zelfs kickstarter-producten moeten vaak een klein vermogen opleveren voordt iemand er maar aan wil beginnen.

Online

Eindelijk is onze winkel dan online. En ondertussen zijn we dus hard bezig met het zoeken en vooral vinden van meer simpele, slimme tools voor natuurfotografen. En we hopen op deze manier een publiek te bereiken dat niet alleen interesse heeft in ‘smart solutions’ en bereid is daarvoor te betalen maar ook voldoende aanhang te vinden om het allemaal in leven te houden – zakelijk gezien.

Het assortiment in de shop zal dus regelmatig uitgebreid worden. Wil je van nieuwe producten op de hoogte gebracht worden? Meld je dan aan voor onze kwartaalnieuwsbrief. Daarin zullen we uitsluitend productnieuws brengen en je niet lastigvallen met kortingscodes, beurzen, activiteiten en andere festiviteiten. Daar hebben we de algemene nieuwsbrief voor. Je kunt kiezen – en je kunt ook altijd nog wisselen.

[gravityform id=”4″ title=”true” description=”false”]

Posted in

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *